Συχνές Ερωτήσεις - Απαντήσεις για το ν. 4412/2016

ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ Ν.4412/2016
51Τα επαγγελματικά μητρώα Μελετητών και Εργοληπτών, που προβλέπονται στο άρθρο 75 (σε συνδυασμό και με το Παράρτημα ΧΙ του Προσαρτήματος Α), συνιστούν επίσημους καταλόγους εγκεκριμένων οικονομικών φορέων κατά την έννοια του άρθρου 83 έως την ψήφιση του ΜΗ.ΤΕ.;

Όχι, καθώς τα Μητρώα αυτά συνιστούν μόνο “επαγγελματικά και εμπορικά μητρώα” κατά την έννοια του άρθρου 75, παρ. 2.
Ωστόσο, ειδικά το Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων μαζί με την ενημερότητα πτυχίου που προβλέπεται στην παρ. 5 του άρθρου 20 του ν. 3669/2008 λειτουργεί εν τέλει ως επίσημος κατάλογος, έως την ψήφιση του ΜΗ.ΤΕ. (σημειώνεται ότι βάσει του άρθρου 377, παρ. 1, περ. (31), εξακολουθούν να ισχύουν οι παρ. 4 και 5 του άρθρου 20 του ν. 3669/2008).

50Δραστηριότητες που σχετίζονται με τη λειτουργία δικτύων όμβριων υδάτων εμπίπτουν στο πεδίο του άρθρου 230;
49Για την απευθείας ανάθεση δημοσίων συμβάσεων έργων, μελετών και παροχής τεχνικών και λοιπών συναφών υπηρεσιών, οι αναθέτοντες φορείς υποχρεούνται να χρησιμοποιούν το σύστημα ηλεκτρονικής κλήρωσης;
48Οι Δήμοι που δεν διαθέτουν Δ.Ε.Υ.Α. και ασκούν τη δραστηριότητα “Ύδωρ” είναι αναθέτοντες φορείς;
47Ποιες διατάξεις καταργούνται από την έναρξη ισχύος του ν. 4412/2016;
46Στις περιπτώσεις έργων στο πλαίσιο των οποίων η προσμέτρηση εργασιών είναι δύσκολη ή αδύνατη (π.χ. έργα συντηρήσεων, ανακαινίσεων, αναστηλώσεων κ.λπ.), μπορεί ο σχετικός προϋπολογισμός να μη περιλαμβάνει ποσότητες των επιμέρους εργασιών;
45Στην περίπτωση των συνοπτικών διαγωνισμών επιτρέπεται το άνοιγμα των δικαιολογητικών συμμετοχής, των τεχνικών προσφορών και των οικονομικών προσφορών σε μία δημόσια συνεδρίαση;
44Στην περίπτωση συνοπτικού διαγωνισμού κατά το άρθρο 117 απαιτείται τεχνική επάρκεια της αναθέτουσας αρχής ή όχι;
43Πως εφαρμόζεται το άρθρο 44, παρ. 1 σε σχέση με τις προδιαγραφές τεχνικής επάρκειας των αναθετουσών αρχών στις συμβάσεις έργων και μελετών;
42Είναι νοητή η στήριξη σε ικανότητες άλλων φορέων (δανεισμός ικανότητας τρίτων) σε διαδικασίες σύναψης συμβάσεων μελετών και παροχής τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών κάτω των ορίων;
41Στην περίπτωση υποβολής απαράδεκτων προσφορών κατά την έννοια της παρ. 4 του άρθρου 26, είναι νοητή η προσφυγή στη διαδικασία διαπραγμάτευσης του άρθρου 32;
40Διατίθεται το Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης (ΤΕΥΔ) σε επεξεργάσιμη μορφή;
39Με την υποβολή του Τυποποιημένου Εντύπου Υπεύθυνης Δήλωσης (ΤΕΥΔ)/ Ευρωπαϊκού Ενιαίου Εγγράφου Σύμβασης (ΕΕΕΣ) υποβάλλονται και τα αποδεικτικά έγγραφα νομιμοποίησης του προσφέροντος και τα παραστατικά εκπροσώπησης;
38Ποιος υποχρεούται να υπογράψει το Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης (ΤΕΥΔ)/ Ευρωπαϊκό Ενιαίο Έγγραφο Σύμβασης (ΕΕΕΣ);
37Απαιτείται να φέρει το Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης (ΤΕΥΔ)/ Ευρωπαϊκό Ενιαίο Έγγραφο Σύμβασης (ΕΕΕΣ) βεβαίωση του γνησίου της/των υπογραφής/-ών;
36Ποιος διαμορφώνει το Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης (ΤΕΥΔ)/ Ευρωπαϊκό Ενιαίο Έγγραφο Σύμβασης (ΕΕΕΣ);
35Οι αναθέτοντες φορείς χρησιμοποιούν υποχρεωτικά το Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης (ΤΕΥΔ);
34Από πότε ισχύει η υποχρεωτική χρήση του Τυποποιημένου Εντύπου Υπεύθυνης Δήλωσης (ΤΕΥΔ);
33Για ποιες συμβάσεις χρησιμοποιείται υποχρεωτικά το Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης (ΤΕΥΔ);
32Υφίσταται υποχρέωση ανάρτησης στο ΚΗΜΔΗΣ της πρώτης πρόσκλησης υποβολής προσφοράς, είτε για διαδικασία διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση προκήρυξης, είτε για διαδικασία απευθείας ανάθεσης;
31Θα πρέπει και στην απευθείας ανάθεση των άρ.118 και 328, για την απόδειξη της μη συνδρομής των λόγων αποκλεισμού των παρ.1 και 2 του άρ.73 και του άρ.74 οι οικονομικοί φορείς να προσκομίζουν δικαιολογητικά, όπως απόσπασμα του ποινικού μητρώου, πιστοποιητικά φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας;
30Τα Λιμενικά Ταμεία (δημοτικά ή μη) αποτελούν αναθέτουσες αρχές ή αναθέτοντες φορείς σύμφωνα με τα άρθρα 223 και 224 του ν. 4412/2016; Μπορούν να προχωρούν σε διαδικασίες απευθείας ανάθεσης;
29Πως νοείται ο όρος “απλοποιημένη προκήρυξη” στο πλαίσιο διενέργειας του συνοπτικού διαγωνισμού του άρθρου 117;
28Ποια δικαιολογητικά είναι απαραίτητο να ζητηθούν στη διαδικασία του συνοπτικού διαγωνισμού;
27Σε συνοπτικό διαγωνισμό που αφορά τεχνικό έργο και στον οποίο κριτήριο κατακύρωσης είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής, απαιτείται η υποβολή τεχνικής προσφοράς;
26Μετά την κατάργηση του π.δ. 28/1980, τι ισχύει σε ο,τι αφορά στις δημοσιεύσεις στον τύπο των προκηρύξεων ανοιχτών διαγωνισμών γενικών υπηρεσιών των ΟΤΑ α' βαθμού;
25Είναι νοητή η ολοκλήρωση διαγωνιστικής διαδικασίας στην οποία έχει υποβληθεί μόνο μία προσφορά;
24Στην περίπτωση απευθείας αναθέσεων, η πρόσκληση για την υποβολή προσφορών μπορεί να απευθύνεται σε συγκεκριμένους οικονομικούς φορείς; Στο πλαίσιο αυτό, μπορεί να γίνουν δεκτές προσφορές και από οικονομικούς φορείς στους οποίους δεν έχει απευθυνθεί η ανωτέρω πρόσκληση;
23Στην περίπτωση υποβολής ένστασης βάσει του άρθρου 127, ποιο είναι το ποσό του παραβόλου υπέρ του δημοσίου που καταβάλλεται ώστε να είναι παραδεκτή η ένσταση αυτή;
22Είναι δυνατή η προσφυγή στην κατ' αποκλειστικότητα παραχώρηση του δικαιώματος συμμετοχής σε διαδικασίες σύναψης δημόσιας σύμβασης, βάσει του άρθρου 20 του νόμου, πριν την έκδοση του προεδρικού διατάγματος της παρ. 4 του άρθρου αυτού;
21Η πρόβλεψη των δύο τρόπων πληρωμής στο άρθρο 200, παρ. 2 του νόμου είναι αποκλειστική ή δύναται να προβλεφθεί διαφορετικός τρόπος πληρωμής στην διακήρυξη;
20Σε ποιο νομικό καθεστώς υπάγονται διαγωνιστικές διαδικασίες αντικειμένου εκτιμώμενης αξίας κάτω των ορίων, η διακήρυξη των οποίων αναρτήθηκε στο ΚΗΜΔΗΣ στις 08.08.2016 (χωρίς να έχει προηγηθεί κάποια άλλη ενέργεια δημοσιότητας);
19Φορέας που δεν διαθέτει τεχνική υπηρεσία, μπορεί να διεξάγει διαδικασία σύναψης, εποπτείας και επίβλεψης δημοσίων συμβάσεων έργων ή μελετών αρμοδιότητάς του;
18Ποια είναι, εφεξής, η διαδικασία ανάθεσης των συμβάσεων που συνάπτονταν βάσει της παρ. 11 του άρθρου 27 του ν. 3867/2010, για ποσά έως 45.000,00 ευρώ;
17Είναι προς το παρόν εφικτή η προσφυγή στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης βάσει του άρθρου 118 για τις δημόσιες συμβάσεις έργων, μελετών και παροχής τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών;
16Ποιο νομικό καθεστώς διέπει τους επαναληπτικούς διαγωνισμούς που προκηρύσσονται μετά τις 08.08.2016;
15Στο πλαίσιο συνοπτικών διαγωνισμών πρέπει να αναρτάται στο ΚΗΜΔΗΣ και η τυχόν πρόσκληση προς συγκεκριμένους οικονομικούς φορείς;
14Επιτρέπεται η διενέργεια συνοπτικού διαγωνισμού χωρίς δημοσίευση προκήρυξης;
13Ποιες είναι οι υποχρεώσεις δημοσιότητας του συνοπτικού διαγωνισμού;
12Φορείς (αναθέτουσες αρχές/αναθέτοντες φορείς) που εδρεύουν στο εξωτερικό, υπόκεινται στην υποχρέωση ανάρτησης στο ΚΗΜΔΗΣ των συμβάσεων που εκτελούν εκεί;
11Έως την 31.05.2017, τι είδους προδικαστική προστασία παρέχεται στο πλαίσιο διαδικασίας σύναψης σύμβασης εκτιμώμενης αξίας ανώτερης των 60.000€ χωρίς Φ.Π.Α., αλλά κατώτερης του ορίου εφαρμογής των οδηγιών 2014/24/ΕΕ και 2014/25/ΕΕ;
10Στις εν λόγω προδικαστικές προσφυγές εξακολουθούν να εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν. 3886/2010 (όργανα και διαδικασίες) , όπως προκύπτει από το συνδυασμό των διατάξεων της περ. 27 της παρ. 1 του άρθρου 377 “Καταργούμενες διατάξεις” και της παρ. 11 του άρθρου 379 “Έναρξη ισχύος”.
9Σε ποιο όργανο υποβάλλονται οι ενστάσεις που ασκούνται κατά της διαδικασίας σύναψης σύμβασης εκτιμώμενης αξίας κατώτερης των εξήντα χιλιάδων (60.000€) ευρώ χωρίς Φ.Π.Α.;
8Ποιά είναι η προθεσμία άσκησης προδικαστικής προσφυγής (ένστασης) κατά πράξΠοιά είναι η προθεσμία άσκησης προδικαστικής προσφυγής (ένστασης) κατά πράξης αναθέτουσας αρχής/αναθέτοντος φορέα για συμβάσεις εκτιμώμενης αξίας άνω των εξήντα χιλιάδων ευρώ (60.000), χωρίς Φ.Π.Α.
7Ποιο είναι το ποσοστό κράτησης υπέρ της Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ.;
6Ποια στοιχεία δημοσιεύονται στο ΚΗΜΔΗΣ;
5Από πότε ισχύει η υποχρέωση δημοσίευσης στο ΚΗΜΔΗΣ;
4Είναι υποχρεωτική η δημοσίευση προκηρύξεων, διακηρύξεων και αποφάσεων ανάθεσης δημοσίων συμβάσεων στο ΚΗΜΔΗΣ;
3Τι ισχύει σε ό,τι αφορά στην εγγύηση καλής εκτέλεσης;
2Τι ισχύει σε ο,τι αφορά στην εγγύηση συμμετοχής;
1Ποια είναι τα είδη εγγυήσεων που ζητούν οι αναθέτουσες αρχές;

Search